Biznes i Finanse
Bank Pocztowy wprowadza pierwszą w Polsce biometryczną kartę płatniczą
Od grudnia klienci instytucjonalni Banku Pocztowego będą mogli skorzystać z biometrycznej karty płatniczej, w której uwierzytelnianie płatności - nawet nisko kwotowych - będzie możliwe po weryfikacji odcisku palca jej posiadacza. To pierwsza taka karta w Polsce i jedna z pierwszych w Europie.
Karta biometryczna Banku Pocztowego wdrażana ma być we współpracy z firmą Thales, która - jak czytamy w oficjalnym komunikacie - dostarczy zarówno karty, jak i czytniki potrzebne do kodowania biometrycznego wzorca odcisku palca.
Bezpieczeństwo i wygoda
„Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie” - ocenia członek zarządu Banku Pocztowego odpowiedzialny za obszar biznesu i IT Marcin Ledworowski. „To także kolejny etap w realizacji naszej strategii rozwoju - coraz większej cyfryzacji naszych rozwiązań oferowanych klientom” - dodaje.
Według dyrektora sprzedaży i strategii w polskim oddziale współpracującego w ramach projektu z Bankiem Pocztowym Mastercard Europe Tomasza Owczarka, korzyści wynikające z technologii biometrycznego uwierzytelniania płatności kartą to wysoki poziom bezpieczeństwa i wygoda. „Polacy są bardzo otwarci na innowacje, co było widać już przy wdrażaniu płatności zbliżeniowych, a później mobilnych” - uważa Owczarek. „Dlatego uważamy, że to najlepsze miejsce, żeby sprawdzić, czy takie innowacyjne produkty jak karty biometryczne, mają szansę się przyjąć i zyskać popularność” - dodaje.
Jak będzie działać nowa karta biometryczna Banku Pocztowego?
Każda transakcja zbliżeniowa dokonana nową kartą będzie wymagała uwierzytelnienia biometrycznego - niezależnie od kwoty płatności.
Uwierzytelnianie polegać będzie na przyłożeniu kciuka do specjalnego czujnika na awersie karty, który odczyta linie papilarne posiadacza i porówna go z zakodowanym wcześniej wzorcem biometrycznym.
Zapisany wzorzec odcisku palca ma być przechowywany wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala obsługującego płatności lub bankomatu - obiecuje Bank Pocztowy.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.