Social media
Apple wprowadza zmiany. Codzienne testy niezaszczepionych
Koncern Apple postanowił, że jego pracownicy, którzy nie są zaszczepieni przeciwko Covid-19 podczas obecności w biurach będą musieli codziennie przechodzić testy na obecność koronawirusa. Nowe regulacje zaczną obowiązywać od 1 listopada.
W trakcie trwania czwartej fali pandemii koronawirusa coraz więcej firm na świecie zaczyna wymagać od swoich pracowników, aby przyjęli pełną dawkę szczepionki zmniejszającej ryzyko zachorowania na Covid-19.
Tak postępują także największe koncerny technologiczne. Niedawno Google postanowił, że w jego biurach nie będą mogły przebywać osoby, które nie mają zaświadczenia o zaszczepieniu.
Codzienne testy w Apple
Jak informuje Bloomberg, nieco inną drogą postanowił pójść koncern Apple. Gigant technologiczny od 1 listopada br. zacznie wymagać od wszystkich nieszczepionych pracowników korporacji, aby byli testowani na obecność koronawirusa za każdym razem, gdy przychodzą do biura zamiast pracować zdalnie w domu.
We wrześniu Apple poprosił pracowników o dobrowolne udostępnienie statusu szczepień. Ci, którzy odmówią podzielenia się tą informacją, będą musieli również poddawać się codziennym testom, podczas gdy zaszczepieni pracownicy biurowi będą zobowiązani wykonywać szybkie testy tylko raz w tygodniu.
Pracownicy sklepów bez codziennych testów
Zgodnie z planem pracownicy sklepów detalicznych Apple nie będą poddawani codziennym testom, mimo że pracują na stanowiskach związanych z konsumentami.
Nieszczepieni pracownicy sklepowi muszą być testowani dwa razy w tygodniu. Podobnie jak pracownicy biurowi Apple'a, zaszczepiona obsługa punktów sprzedaży będzie przechodzić tylko cotygodniowe szybkie testy.
Według Bloomberga nie jest na razie jasne, czy gigant technologiczny kiedykolwiek wyda nakaz szczepień dla wszystkich pracowników.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.