Reklama

Social media

Trolle atakują. O dezinformacji jako broni

Fot. Wyższa Szkoła Bankowa
Fot. Wyższa Szkoła Bankowa

Dzięki internetowi dostęp do informacji jest obecnie niezwykle szybki i prosty. Chętnie udostępniamy i przesyłamy newsy swoim znajomym, często też dzielimy się pozyskaną z sieci wiedzą. W wielu sprawach zdajemy się na informacje z forów internetowych czy komentarzy w social mediach, czyli pochodzące od ludzi, których tak naprawdę kompletnie nie znamy. Jaką mamy pewność, że nie padliśmy ofiarą dezinformacji, fake newsów czy tzw. trolli?

O zagrożeniach związanych z dezinformacją, fake newsami i o tym jak się przed nimi chronić, rozmawiać będą goście debaty „Trolle atakują. O dezinformacji jako broni”, już 28 sierpnia 2020 o 18:00. Organizatorami wydarzenia są Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie i Instytut Lema.

Zbliża się rok Stanisława Lema wraz z setną rocznicą jego urodzin. To świetny czas, żeby odświeżyć dziedzictwo wybitnego polskiego futurologa, filozofa, wizjonera i pisarza. Podpisaliśmy niedawno porozumienie na linii WSB Warszawa - Instytut Lema. Początek współpracy znajdujemy w debatach. Chcemy, żeby uczelnia szybko stała się centrum dialogu różnych środowisk. Rozmawialiśmy już o hejcie, teraz rozmawiać będziemy o dezinformacji. Zawsze na tematy aktualne i ważne. Teraz na przykładzie Białorusi obserwujemy, na czym polega walka za pomocą informacji. Czy jest jakaś droga, żeby się obronić przed trollami i fake newsami? Mam nadzieje, że zaproszeni eksperci nam na to odpowiedzą - powiedział dr Maciej Kawecki Dziekan WSB Warszawa.

Debata będzie transmitowana w social mediach organizatorów. Wydarzenie poprowadzi dziennikarz Polsat News – Piotr Witwicki.

W debacie wezmą udział:

Krzysztof Szubert, b. wiceminister cyfryzacji,

Michał Białek, członek zarządu Wykop.pl,

Andrzej Kozłowski, redaktor naczelny CyberDefence24.pl,

Jakub Boratyński, Dyrektor ds. Społeczeństwa Cyfrowego, Zaufania i Cyberbezpieczeństwa w Dyrekcji Generalnej ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii w Komisji Europejskiej

Reklama

Komentarze

    Reklama