Reklama

Social media

Microsoft ulubieńcem hakerów. Amazon i DHL na podium

Fot. Mohammad Rezaie/Unsplash
Fot. Mohammad Rezaie/Unsplash

Prawie jedna trzecia ataków phishingowych wykorzystuje markę Microsoft – wynika z analiz firmy Check Point. Cyberprzestępcy upatrzyli sobie producenta systemu Windows i konsoli Xbox do prowadzenia własnych działań. Na kolejnych miejscach są Amazon i DHL.

Firma Check Point opublikowała raport Brand Phishing Report za trzeci kwartał 2021 r., w którym wskazano marki najczęściej wykorzystywane przez cyberprzestępców w celu przeprowadzenia kampanii phishingowych. Raport przedstawia dane z okresu od lipca do września br.

Microsoft na podium

Na czele listy znalazł się Microsoft – 29 proc. wszystkich prób phishingu związanych było z gigantem technologicznym z Redmond. Inne firmy, pod które podszywają się hakerzy to Amazon (13 proc.), DHL (9 proc.) oraz Bestbuy (8 proc.).

Według analityków cyberprzestępcy nieustannie poszukują sposobów na unowocześnianie swoich ataków i osiąganie maksymalnych zysków poprzez podszywanie się pod wiodące marki. Rosnąca popularność mediów społecznościowych wśród atakujących podkreśla fakt, że przestępcy wykorzystują osoby pracujące zdalnie, co jest bezpośrednim skutkiem pandemii.

Obraz wojny

Kampania MirrorBlast została wykryta jako atak na firmy świadczące usługi finansowe za pośrednictwem wiadomości phishingowych. Przypuszcza się, że kampania ta jest prowadzona przez TA505 i jest aktywna w Stanach Zjednoczonych, Europie oraz w Hong Kongu.

Akcja wycelowana w system Android była skierowana głównie w klientów japońskich operatorów telekomunikacyjnych. Hakerzy stworzyli kilka domen w celu rozpowszechniania fałszywych kopii aplikacji dostawcy usług telekomunikacyjnych.

Według ekspertów wzywa się użytkowników do zachowania ostrożności przy ujawnianiu swoich danych osobowych stronom internetowym i aplikacjom. Bardzo łatwo można nie zauważyć błędnie wpisanej nazwy domeny lub innych podejrzanych szczegółów w wiadomościach e-mail i tekstach.

Dlatego zaleca się dwukrotne sprawdzenie załączników i linków w korespondencji. Należy również zachować czujność podczas otwierania wiadomości e-mail lub linków od nieznanych nadawców.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama