Reklama

Polityka i prawo

Poczta Polska ramię w ramię z Alibaba Group

fot. hinglish Notes / Flickr /  Public domain
fot. hinglish Notes / Flickr / Public domain

Poczta Polska zawarła umowę z Cainiao Network – logistycznym ramieniem Alibaba Group i jednym z wiodących globalnych operatorów logistycznych, który dostarcza ponad 90% zamówień z AliExpress do Polski i na świecie. To rozwój dotychczasowej współpracy Poczty z tym dostawcą, zapewniającym sprawną obsługę kurierską przesyłek, których wolumeny rosną z roku na rok. Dzięki podpisanemu porozumieniu, polscy klienci zamawiający towary z Chin, będą mogli otrzymać paczkę już po 15 dniach od złożenia zamówienia na globalnej platformie sprzedażowej. Poczta Polska zapewnia, że paczka dotrze pod drzwi klienta już po 2 dniach od momentu pojawienia się jej na terenie naszego kraju.

Klienci zamawiający towary na AliExpress, jednej z największych platform sprzedażowych na świecie, od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, dzięki czemu otrzymują przesyłki szybko, terminowo i z dostawą w dowolne miejsce w kraju. Poczta Polska wraz z Cainiao stale rozwijają współpracę, usprawniając dystrybucję towarów kupowanych przez polskich klientów na globalnych marketplace’ach.

Rynek przesyłek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki) rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i rosnącym zainteresowaniem Polaków nie tylko polskimi e-sklepami. Zakupione w ten sposób towary będą dostarczane do polskich odbiorców jako przesyłki kurierskie Pocztex.

"Ogromnie cieszy nas podpisanie porozumienia z Cainiao. Oznacza ono wzmocnienie współpracy między nami. Chciałbym podkreślić, że jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP, zwłaszcza w rynku transgranicznym. Zgodnie z przyjętymi założeniami, naszym celem do 2024 roku jest podwojenie przychodów Spółki z przesyłek kurierskich, uwzględniając zwłaszcza sektor eCommerce. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na tym rynku, takimi jak platforma AliExpress czy Cainiao Network, to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę Polską w tym obszarze działalności biznesowej" – mówi Tomasz Zdzikot, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska współpracuje z Cainiao od 2018 roku, świadcząc profesjonalne usługi dla polskich klientów AliExpress. Bazując na wcześniejszych bardzo dobrych doświadczeniach współpracy Poczty Polskiej i Cainiao, obie firmy podpisały kolejną umowę na lata 2021/2022. Współpraca z grupą Alibaba wpisuje się w strategiczne plany Poczty Polskiej i będzie rozwijana w przyszłości.

Poczta Polska jest kluczowym i jedynym dostawcą w kanale door-to-door dla usługi AliExpress, w ramach której w ciągu 15 dni od złożenia zamówienia na platformie, przesyłka zostanie dostarczona do klienta. Obie firmy podjęły również kroki w celu zmniejszenia emisji CO2 dążąc do konsolidowania wielu przesyłek adresowanych do jednego klienta w paczki łączone.

Krajowy operator pocztowy jest zainteresowany współpracą z największymi globalnymi graczami na rynku e-commerce, a umowa z Cainiao to kolejny krok w kierunku realizacji nowej strategii Poczty Polskiej, której filarami jest intensywny rozwój na rynku KEP.

Informacja prasowa Poczty Polskiej

image

 

Reklama

Komentarze

    Reklama