Reklama

Polityka i prawo

Libra: plany premiery kryptowaluty w 2020 r. nadal niejasne

fot. publicdomainpictures.net
fot. publicdomainpictures.net

Projekt kryptowaluty Libra zainicjowany przez Facebooka nadal nie ma solidnej strategii dot. tego jak i gdzie przeprowadzony zostanie debiut w 2020 r., wskazał w czwartek agencji Reutera członek zarządu Libra Association Patrick Ellis.

Skala zaplanowanego na czerwiec debiutu Libry zależeć będzie od negocjacji z regulatorami - dodał Ellis, jeden z pięciu członków zarządu Libra Association, które ma wydawać i zarządzać wirtualnymi tokenami.

"Na tym etapie nie ma ustalonych żelaznych zasad strategii wobec poszczególnych rynków ani dla produktu. Niejasne jest też, jak kryptowaluta będzie wprowadzana" - wskazał Ellis w wywiadzie.

Po informacji, że z Libry mogłoby zacząć korzystać blisko 2,4 mld użytkowników Facebooka, ruszyła fala analiz tego projektu przez władze poszczególnych krajów, obawiających się, że Libra może zakłócić globalny system finansowy.

Facebook ogłosił projekt kryptowaluty w czerwcu. Urzędnicy i menedżerowie związani z projektem wskazywali wcześniej, że trudności w rozmowach z regulatorami mogą opóźnić premierę tokena.

"Jest jeszcze za wcześnie na zatwierdzanie ostatecznej strategii. Nadal mamy wiele kwestii do rozwiązania z regulatorami, niezbędnych przed ustaleniem dokładnego planu" - argumentował Ellis.

Prezes amerykańskiej Rezerwy Federalnej Lael Brainard w środę po raz kolejny wypowiedział się o Librze krytycznie. Wskazał, że należy znaleźć odpowiedź na "zbiór problemów prawnych i regulacyjnych" a promowana przez Facebooka propozycja "stabilnego tokena" pozostaje niesprawdzona.

Libra to projekt cyfrowej waluty Facebooka, zapowiedziany przez koncern wraz z 27 innymi przedsiębiorstwami (m.in. Mastercard, Visa, Uber, Ebay). Według firmy w 2020 roku ma powstać tzw. stabilny token (ang. stablecoin), którego wartość powiązana byłaby z określonym koszykiem walut. Od tego czasu część partnerów giganta internetowego wycofała się jednak z tego projektu.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama