Social media
Gry mobilne coraz częstszym źródłem cyberataków

Globalny rynek gier komputerowych rozwija się coraz prężniej. Już w 2023 roku ma osiągnąć wartość 200 mld dolarów. Gra na telefonie to popularna rozrywka dla większości Polaków, jednak aż 70 proc. naszych urządzeń nie posiada odpowiedniego zabezpieczenia, przez co narażamy się na cyberataki.
Smartfony i tablety to narzędzie służące nie tylko komunikacji, ale i rozrywce. W Polsce roczne dochody z sektora gier komputerowych wynoszą ponad 2 mld złotych, z czego połowę stanowią gry mobilne.
Według danych przeprowadzonych przez Check Point Software 40 proc. naszych urządzeń mobilnych cechuje się wysoką podatnością na cyberataki.
„Upowszechnienie smartfonów oraz związanych z nimi aplikacji, stworzyło nowe możliwości dla hakerów. Wiedząc, że smartfony nie są̨ odpowiednio zabezpieczone, cyberprzestępcy starają̨ się̨ wykorzystać użytkowników dla własnych korzyści. Włamując się̨, uzyskują dostęp do prywatnej i firmowej korespondencji, poufnych danych, plików osobistych lub naszych danych bankowych” – wyjaśnia Wojciech Głażewski, dyrektor Check Point Software w Polsce.
Polacy szczególnie narażeni
Eksperci zauważają, że cały światowy sektor gamingowy generuje większe zyski niż branża muzyczna i filmowa razem. Polska ma w tym swój znikomy udział, który wynosi 0,4 proc., ale aż 71 proc. Polaków nie posiada odpowiednich zabezpieczeń w swoich smartfonach, chroniących przed atakami.
„Obecnie uwarunkowania historyczne, a także niższa zamożność polskiego społeczeństwa wydają się̨ być́ głównymi przyczynami wyróżniania się̨ polskiego rynku gier na tle dosyć́ jednorodnej Europy. Postrzegamy to jednak jako czynniki przejściowe, które zapewne będą̨ zacierać́ się̨ w kolejnych latach, co jednocześnie wiązać się będzie z szybszym rozwojem rynku w Polsce” - tłumaczy Michał Wojciechowski, analityk IPOPEMA Securities.
Należy zachować czujność
Okazuje się również, że nie można ufać i znanym platformom, bo i te posiadają luki w zabezpieczeniach. Przykładem tego jest Google Play, który przez wady jednej z aplikacji naraził na wyciek danych ponad 100 milionów użytkowników.
Do pobierania złośliwego oprogramowania na urządzenia mobilne przyczyniają się często dzieci, które nie mają świadomości na temat zagrożeń związanych z zainstalowaniem gry na telefonie rodziców.
„Coraz częściej dochodzi do ataków nie tylko na producentów gier, lecz samych graczy. Upowszechnienie smartfonów jako narzędzia do pobierania i korzystania z gier, stwarza szerokie możliwości dla hakerów. Gracze muszą mieć tego świadomość, zabezpieczać telefon i uchronić się̨ przed realnymi stratami. Rozwiązaniem, poza podstawowym stosowaniem dobrych praktyk użytkownika, jest również̇ zaawansowane oprogramowanie, do ochrony mobilnych urządzeń” – tłumaczy Marian Pijarski, prezes firmy UseCrypt.
Na podst. informacji prasowej
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected] Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
